Понеділок
29.04.2024
18:24
Login form
Пошук

  

Україна без кордонів

Каталог статей

Головна » Статті » Водій та поліція: хто має право на ліво? » Як себе відстояти

Уся правда про радари
Співробітники ДАІ найчастіше зупиняють водіїв із-за перевищення швидкості. Це цілком справедливо, і сперечатися з тим, що недотримання швидкісного режиму небезпечне як для самого лихача, так і для оточення, абсурдно і безперспективно. Але іноді ситуації виявляються досить спірними.
Причому винуватцями такої неоднозначності є і представники ДАІ, і техніка, з якою вони працюють, і самі водії. Разоберемся в цьому питанні, а також з’ясуємо, як можна заощадити на штрафах за перевищення швидкості
Сліпий і зрячий
Сьогодні на озброєнні ДАІ знаходяться вісім офіційно затверджених вимірників швидкості : "Беркут”, "Сокіл”, "Искра-1″, "Радис”, "Рапіра”, "Візир”, "Арена” і TruCam. Тобто якщо вам показують вашу швидкість, приміром, на мікрохвильовій печі або мобільному телефоні, підключеному до ноутбука, – знайте, дії співробітника ДАІ нелегітимні і варто насторожитися. Усі вищеперелічені радари можна умовно
розділити на два види: з видео- і фотофіксацією і без такої. Почнемо з останніх.
Вимірники радіолокацій швидкості російського виробництва "Сокіл” і "Искра-1″ близькі за технічними характеристиками, але працюють в різних частотах. "Искра-1″ здатна також фіксувати швидкість не лише зустрічної "мішені”, але і автомобіля, що віддаляється. Правда, обидва радари морально застаріли і мають цілий ряд недоліків.
На допомогу їм прийшли "Беркут” і "Радис”, які на порядок компактніші і мають цілий арсенал нових функцій. "Беркут” важить 600 г, а "Радис” взагалі виявився рекордсменом з вагою 230 г і розмірами, порівнянними з мобільним телефоном. До речі, в "Радисе” навіть є вбудований ліхтарик з ультрафіолетовим світлом – може, для перевірки достовірності купюр? Ні! Виключно для підсвічування документів!
Друга група радарів, в яку входять "Рапіра”, "Візир”, "Арена” і TruCam, хоч і різні по специфікаціях і ціні (приміром, "Візир” коштує близько 25 тыс. грн., а вартість "Арени” для ДАІ, тобто для платників податків, перевалює за 150 тыс. грн.), але мають одну "неприємну” властивість: за допомогою вбудованої фото- і відеокамери можуть зафіксувати держномер автомобіля порушника і засвідчити, що перевищив швидкість саме він. Найцікавіше, що наші умільці і тут змогли адаптуватися і призвичаїлися обманювати навіть "всевидюще око”.Але про це трохи пізніше. Незалежно від того, на який "фен” або "камеру” вас упіймали, ви маєте повне право зажадати у співробітника ДАІ дійсний сертифікат, що підтверджує відповідність радара вимогам точності виміру. Це ваше законне право, оскільки якщо співробітник, що зупинив вас, все ж виписує протокол про адміністративне порушення, в нього необхідно занести дані приладу, вказані в сертифікаті. Якщо ж таких даних не виявиться – це буде однією з підстав для відміни постанови про штраф в суді.До речі, про покарання "рублем”.Два по "100″, один по "50″ і громадські роботиПарадоксально, як і усе в нашій країні, але факт: швидкісний режим хоч би раз в житті порушували абсолютно усі водії, але якою за це нині передбачений штраф – багато хто не знає. Отже, якщо стрілка вашого спідометра піднялася не вище чим на 50 км/година від дозволеної на цій ділянці дороги швидкості – ви відбудетеся 255-340 гривнями. У випадку якщо перевищення в 50 км/година вам мало і ви думаєте, що ваше генеалогічне дерево йде корінням в Німеччину в древній рід Шумахеров, – готуйтеся викласти 510-680 грн. або присвятити 30-40 годин громадським роботам.До речі, ще менше громадян знають, що таке "громадські роботи”. Як з’ясувалося, під цим поняттям у нас в країні мається на увазі прибирання вулиць, фарбування огорож, розчищення снігових заметів і так далі.
А упевненість наших водіїв в "недоторканних 20 км/годину” – правда чистої води. Таке перевищення не рахується адміністративним правопорушенням.
Водії не здаються
Про те, як автомобілісти обходять радари ДАІ, сьогодні можна писати книги. Така протидія нагадує старий диснеевский мультик "Том і Джері”, де кіт – це ДАІ, а мишка – нешкідливі водії. Правда, в реальному протистоянні в боротьбі використовуються не мультяшне домашнє начиння, садові інструменти і продукти харчування, а всілякі пристосування, хитрощі і навіть сучасні технології.
Найпоширеніший спосіб відходу від відповідальності – уважно спостерігати за зустрічним рухом і вчасно уловлювати сигнал далеким світлом сусіда по потоку. Цей жест водійської солідарності вже давно прижився на наших дорогах і являється, мабуть, найнадійнішим з незаборонених засобів уникнення адміністративної відповідальності.
Є, правда, цілий ряд нелегальних хитрощів. У самий розпал нещасливої епопеї з "листами щастя” що тільки не придумували наші водії, щоб їх номер не засвітився перед радаром: і наносили спеціальні светоотражающие спреи, і встановлювали затемняючі рамки, і навіть монтували змінні номери, а то і зовсім знімали їх з штатних місць.
З відміною автоматичної фіксації правопорушень і обов’язковості складання протоколу співробітниками ДАІ необхідність в приховуванні номера відпала сама собою. Хоча навіть сьогодні є унікальні індивідууми, які на свій страх і ризик, щоб приховати свій номер від об’єктиву "Візиря”, заклеюють його частину шматком мокрої газети – мовляв, "випадково по дорозі приліпилося”. Але
основна боротьба перемістилася в цивілізованішу площину.
Називати своїми іменами
На ринку України є безліч видів "антирадарів”. Тут, правда, слід зробити одне, але дуже важливе зауваження. Річ у тому, що словом "антирадар” називають певний активний пристрій, який відбиває випромінювані гаишным радаром хвилі і передає їх назад на вимірника швидкості, спотворюючи показники.
Такі пристрої заборонені на території нашої країни, а за їх використання передбачена дуже серйозна відповідальність, аж до карної. Ми все ж виправимося і повернемося до тих, що розглядаються нами радар-детекторам. Їх основна функція – раннє визначення встановленого на шляху дотримання радара і попередження водія спеціальним звуковим і світловим сигналом. Дія таких пристосувань ніяк не регламентована, а значить їх використання дозволене.
Представлені в Україні радар-детекторы відрізняються ціною (від 400 грн. до 10 тыс. грн.), чутливістю і точністю налаштувань. Вони працюють на X, K і Ka частотах – на них же працюють радіочастотні "Візир”, "Беркут” і "Радис”. До речі кажучи, нещодавно встановлений в тестовому режимі (скажемо по секрету) на Столичному шосе, 100 ультрасучасний радар "Арена” не виявляється радар-детекторами, оскільки стаціонарно знімає з верхньої точки в попутному напрямі.
А якщо все ж "тормознули”
Якщо вас все ж зупинили співробітники ДАІ і інкримінують вам перевищення швидкості, не варто відразу віддаватися "в лапи правосуддя”. Спершу слід розібратися в ситуації. По-перше, говорите спокійно, упевнено і виразно. Не треба відразу погоджуватися з вердиктом інспектора. По-друге, якщо ви дійсно перевищили і на радарі саме ваша швидкість, зажадайте, як ми радили вище, сертифікат на цей радар, а також перевірте, чи опломбований сам прилад.
Прослідкуєте, щоб в протоколі був відбитий його номер. У випадку якщо радар не забезпечений функцією фото- або відеозйомки, в протоколі має бути присутньою додаткова доказова база, приміром свідчення двох незалежних свідків. До речі, якщо їх підписів немає, ви теж можете оспорити це рішення в суді. Кожна людина сама має право вирішувати, як поводитися на дорозі. Одні носяться стрімголов, інші – максимально строго дотримують ПДД. Головне – завжди залишатися людьми, у тому числі і за кермом, і пам’ятати: перевищення швидкості є порушенням ПДД і карається згідно із законом.
Де найчастіше в Києві співробітники ДАІ заміряють швидкість з радаром
Червонозоряний пр-т, пр-т Дружба Народів, Столичне шосе, вул. Саперно-Слабодская (на з’їзді з Південного моста), перетин вул. Заболотного і Метрологічною, пр-т Глушкова (виїзд і в’їзд до міста по Одеській трасі), пр-т Бажана (на з’їзді з Південного моста), Дніпровська набережна, вул. Бориспільська, пр-т Броварський, пр-т Генерала Ватутина (район Московського моста), пр-т Возз’єднання (район моста Патона), бульвар Перова, вул. Багатирська, Московський пр-т, бульвар Лесі Українки, Набережне шосе, Кільцева дорога, вул. Олени Телиги, вул. Електриків, проспект Перемоги, Надднепрянское шосе
Коментар Ростислава Шапошникова, керівника громадського проекту "Дорожній контроль” :
Далеко не кожен водій знає, що згідно ст. 251 КУпАП доказом порушення можуть бути лише дані того приладу, який має функцію фото- і відеозаписи. Інспектори ДАІ не мають права звинувачувати автомобілістів в перевищенні швидкості, посилаючись на свідчення вимірників "Беркут”, "Сокіл”, "Радис” і так далі. У разі штрафу такі постанови, як правило, відміняються в судах. Якщо інспектор зібрався виписувати протокол, попередите його, що його рішення буде оскаржено і у разі перемоги в суді він притягатиме до дисциплінарної відповідальності згідно з наказом МВС №77. Часто це приносить ефект і водія відпускають.


Джерело: http://taxi-drive.org.ua/?p=343
Категорія: Як себе відстояти | Додав: Веритас (23.12.2010) | Автор: Admin
Переглядів: 1825 | Теги: антирадар, детектор, видео, фотофиксация, радар | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього комментарів: 0
Додавати комментарі могжуть только зареєстровані користувачі
[ Реєстрація | Вхід ]